Google Analytics 4’te Referral Trafik Analiz Kılavuzu

    Web sitenize hangi web sitelerinden ücretsiz olarak sizin uğraşmayarak (tüm dijital pazarlama kanallarında UTM’lerin doğru kullanıldığını varsayıyoruz) trafik aldığınızı biliyor musunuz? Bu sorunun web analizini yapmanın çok kolay yolu var. GA4 Referral Trafik Analiz Raporu.

    Adım adım şu maddeleri izleyebilirsiniz:

    1. Google Analytics 4’te Raporlar altında Acquisition altında “Traffic Acquisition” raporuna tıklayın

    2. Açılan raporda “Session source / medium” u seçin 

    3. Arama barına “referral” yazın ve karşınızda dijital pazarlama kanalları olmadan ücretsiz olarak trafik aldığınız web siteleri

     

    Bu web sitelerinden hangi verileri çıkarabilirsiniz?

    1. Moderayon yapılması gereken yerler var mı: Özellikle ekşisözlük, şikayetvar gibi kanallardan çok trafik geliyorsa oradaki alanları inceleyip çözülmesi gereken ürün problemleriniz var mı onu tespit edebilirsiniz
    2. İyi dönüş yapan web siteleri var ise dijital pazarlama reklam anlaşmaları yapabilirsiniz. Web sitelerinden gelen trafiği ve GA4’da key event eklediyseniz dönüşleri görerek bu sonuca rahatlıkla ulaşabilirsiniz
    3. Eğer verinizi bozan yüksek trafikli datalar var ise bu referral’ları “unwanted referrals” olarak işaretleyerek verinizi daha doğru okumaya başlayabilirsiniz
    4. Özellikle referral trafik ödeme sistemleri yönlendirmelerinde oluyor burada yine üçüncü maddede olduğu gibi “unwanted referrals” yaparak verinizi doğru dijital pazarlama kaynağından dönüşleri görecek şekilde ayarlayabilirsiniz

    13 Ocak 2025’te Müşteri Eşleştirme Politikası Güncelleniyor!
    Anahtar Kelime Araştırmasının Sırları: Google Ads Başarısının Anahtarı