Kontrol listenizi hazırlamadan önce iş modelinize göre anahtar performans göstergelerinizi yani sektörde sıkça kullanılan adıyla KPI’larınızı belirlemeniz gerekiyor. En belirgin KPI’lardan biri tabii ki dönüşüm. Dönüşümler bir e-ticaret sitesi için satışken, bir forum sitesi için üyelik başka bir web sitesi için trafik olabilir. Bunun dışında yaygın olan KPI’lar dönüşüm değeri / maliyet (conversion value / costa) , maliyet / dönüşüm sayısı (cost / converted clicks). Sizin için önemli olan KPI ve aylık bütçenizi belirledikten sonra kontrol listenize başlayabilirsiniz:
Başlamadan kontrol edilecekler:
- Google Adwords ve Google Analytics’i birbirine bağlama,
- Daha önce belirlenen hedeflere göre Google Adwords panelinde dönüşümlerin tanımlanması,
- Panelde hedefler doğrultusunda bütün metriklerin sütunlara eklenmesi,
- Bütçe hedefine günlük bütçenin belirlenmesi,
- Raporlama formatı ve sıklığının belirlenmesi.
Günlük yapılacaklar:
- Harcama kontrolü,
- Dönüşüm kontrolü,
- Geçmiş reklam performansları ile karşılaştırma. Anormal bir durum olup olmadığını belirleme,
- En fazla harcayan anahtar kelimelerde “Arama terimleri” raporuna göre fazla harcayıp dönüş getirmeyen alakasız kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleme,
- Kötü performans gösteren anahtar kelimeleri durdurma,
- İyi performans gösteren anahtar kelimelerde gerekli ise tıklama başı maliyet (TBM – CPC) artırma.
Haftalık yapılacaklar:
- Önceki döneme göre tıklama oranı (CTR) anormal şekilde değişen anahtar kelimelerin kontrol edilmesi ve gerekli aksiyonun alınması,
- Ortalama pozisyonunda büyük değişiklik olan anahtar kelimelerin belirlenmesi ve gerekli aksiyonun alınması,
- Arama terimleri raporunun incelenerek eklenebilecek yeni anahtar kelimelerin çıkartılması,
- Mobil ve masaüstü harcama ve dönüşümlerine bakarak, cihaza göre teklif ayarının yapılması,
- Bütçe ile sınırlı kampanyalar var ise bu kampanyalarda tıklama başı maliyetlerin (TBM- CPC) düşürülmesi ya da varsa bütçenin artırılması,
- Yazılan reklam metinlerinin performansının ölçülmesi gerekli görülüyorsa yeni reklam metinlerinin eklenmesi.
Aylık yapılacaklar:
- Kalite puan kontrolü,
- Toplam bütçe kontrolü,
- Ortalama tıklama başı maliyet (TBM – CPC),
- Dönüşüm kontrolü,
- Düşük kalite puana sahip anahtar kelimelerin belirlenmesi ve iyileştirme çalışması yapılması
- Google Analytics ile diğer dijital kanallardaki performansı Google Adwords performansı ile karşılaştırılması ve gerekli aksiyonların alınması.