Google Adwords Hakkında En Çok Sorulan 4 Soru

Konu internet reklamcılığı özellikle de Google Adwords hakkında olunca bu konulara ilgili akılara bir çok soru gelir. Bir Google Adwords Ajansı olarak sizin için bize en çok sorulan sorular cevaplarıyla belirledik. Bunlar:

1- Google Adwords Reklamlarının maliyeti nedir?

google adwords maliyetiGoogle Adwords reklamları teklif verme üzerine çalışır. Bu yüzden işine göre anahtar kelimeleri ve doğru hedef kitleleri belirledikten sonra anahtar kelime ve hedef kitlelere göre teklif verilir ve reklamların tıklanmasına göre sistem verdiğiniz maksimum teklif üzerinden ücretlendirme yapar. Bu Google Adwords’ü diğer reklam mecralarından ( TV, açık hava, radyo vs) ayıran özelliklerden biridir. Google Adwords sistemine minimum 14 TL yatırarak internette reklam vermeye ve reklamların performansını hemen ölçmeye başlayabilirsiniz.

2- Google Adwords reklamlarının sonuçlarını ne zamandan itibaren görebiliriz?

targetGoogle Adwords’ün en güzel özelliklerinden biri de neredeyse gerçek zamanlı olarak sonuçları görmek. Doğru hedefleme ve dönüşüm kodlarını koyarak, reklamlarınızın dönüşüm sayılarını rahatlıkla Google Adwords paneli üzerinden ve bağladıysanız Google Analytics paneli üzerinden görebilirsiniz. Fakat yine de net sonuçları görmek için, Google Adwords hesabı kurulduktan ve internette reklamlarınız yayınlanmaya başladıktan 1-2 hafta sonra bakmanızı öneririz.

3- Reklamları istediğimiz zaman durdurabilir miyiz?

Bu sorunun cevabı hiç kuşkusuz ki evet. Bütün reklamların ne zaman durdurulup, çalışacağı işletmelerin iş planına ve stratejisine bağlı olarak değişir. Örneğin, hafta sonu çalışmayan bir işletmeniz varsa hafta sonları reklam gösterilmeyecek şeklinde bir ayarlama yapılabilir. Google Adwords bu konuda çok esnektir.

4- Google Adwords içinde kaç anahtar kelime kullanmalıyız?

Bu sorunun maalesef net bir cevabı yok, sektöre, hedeflere, belirlenen reklam bütçesine göre birçok değişkene bağlı olarak değişir. Fakat doğru organize olmuş reklam grupları ve bu reklam gruplarına uygun reklam metinleri çok önemli özellikle arama ağı reklamlarında bulunan anahtar kelimelerin kalite puanları için. Ayrıca anahtar kelimelerin hangi eşleme seçeneği ile kullanıldığına bakmak gerekiyor bir de doğru yapılandırılmış ve sık sık kontrol edilmesi gereken negatif anahtar kelimeler var. Bu tür durumlarda bizim önerimiz nicelikten yani anahtar kelime sayısından çok niteliğe yani işletme için en doğru anahtar kelime ve kalite puanlarına bakmanızı öneririz.

Sizin sorularınız varsa bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni

Deneyli ekibimizin web sitenizi ve dijital hesaplarınızı analiz etsin. Analiz sonuçlarını ve önerilerini sizlerle canlı olarak paylaşsın.

Blogumuza Kayıt Olun!

Lütfen * alanları doldurunuz.

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız