Her ne kadar e-ticaret sitelerinin öncelikli amacı satışları artırmaktır. E-ticaret sitesi yöneticileri günün sonunda ne kadar satış yaptığına ve ne kadar harcama yaptığına bakarlar. Bu bakılması gereken doğru bir yöntem olsa da tek başına çok fazla da bir şey ifade etmez. Çeşitli anahtar performans göstergelerini (kpi) takip ederek ile e-ticaret sitenizi optimal seviyede satış yapacak şekilde tutabilirsiniz.
Aşağıdaki metriklerle satışları artırmak için hangi alanda geliştirme yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz. E-ticaret siteleri için en önemli anahtar performans göstergeleri;
1) Site trafiği:
Dijital pazarlamacı ya da e-ticaret yöneticisi olarak basitçe izlemeniz gereken ilk göstergelerden biri. Trafiğe günlük, aylık, haftalık bakabilirsiniz ve bu sayede hangi günlerde daha fazla trafik geldiğini bulabilirsiniz. Bu sayede de trafiğinizi artırmak için yeni dijital pazarlama stratejileri yapabilirsiniz.
2) Web sitesinde geçirilen ortalama süre:
3) Çıkış sayfaları:
4) Dönüşüm Oranı:
Bir kişinin web sitenizi ziyaret etmesinin birçok nedeni olabilir, ama dönüşüm oranı kaç tanesinin sizin için müşteriye dönüştüğünü gösterir. Eğer dönüşüm oranı beklediğiniz gibi değilse A/B testleri ile dönüşüm oranını olumlu yönde değiştirecek testler yapabilirsiniz.
5) Geri gelen müşteriler:
6) Sepet başına düşen ürün sayısı: