E-ticaret sitenizi ziyaret eden ziyaretçileriniz web sitenizde ister 2 saniye ister 10 dakika geçirsin, ziyaretçileriniz en sonunda sitenizden çıkış gerçekleştirecek; ama dijital pazarlama stratejileriniz bu mantık üzerine kurmamalısınız. Dijital pazarlama stratejileriniz her zaman ziyaretçileriniz web sitenizde daha uzun süre vakit geçirmesini, daha çok ürün ve kategori gezmesini ve en sonunda satın alma yaparak e-ticaret sitenizden çıkış yapmasını hedeflemelisiniz. Bunun yanında kabul edelim ki birçok ziyaretçi, e-ticaret sitelerini satın alma işlemini gerçekleştirmeden terk etmekte. Peki e-ticaret sitelerinde kullanıcıların satın alma yapmadan ayrılmasının nedenleri neler olabilir?
1) Site İçeriği ile Eşleşmeyen Reklamlar
E-ticarette yer alan rekabet düşünülünce bir çok e-ticaret sitesinin dijital pazarlama reklamları ile kendilerini ön plana çıkartması ve web sitelerine trafik sağlaması gayet mantıklı geliyor. Fakat site içeriği ile tam eşleşmeyen reklamlar yapmanız ise sizin için 2 türlü zarara neden olur. Bu zararlar müşteri kaybı ve gereksiz reklam harcaması.
Peki site içeriği ile eşleşmeyen reklamlar nasıl olur? Bir reklam kampanyanızın kampanyanız ile alakasız başka bir sayfaya düşmesi veya reklam içinde yer alan “En Çok Çeşit” gibi metinlerinin web sitenizde karşılığının olmaması gibi.
2) Karmaşık Kategori Yapısı
3) Karmaşık Tasarım
E-ticaret sitenizin tasarımı için çok para ve zaman harcamış olabilirsiniz. Hatta bu tasarım size çok güzel görünüyor da olabilir. Fakat önemli olan e-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıların düşünceleri en önemlisi. Tasarımın karmaşıklığı ve tasarımda yer alan hatalar, ziyaretçilerin web sitesini hızlı bir şekilde terk etmesine yol açar. Bu nedenle tasarımınızı oldukça basit bir hale indirgeyip, A/B testleri kullanıcılarınız için en doğru tasarımı belirleyebilirsiniz.
4) İletişim Bilgilerinin Yetersizliği
E-ticaret sitenizi ilk defa ziyaret etmiş ve sizin hakkınızda hiçbir fikri olmayan bir kişi için sizin iletişim bilgileriniz güvenilirlik açısından çok büyük önem taşır. Web sitenizin bir köşesinde iletişim için telefon numaranızın olması, adres ve firma bilgilerinin yer aldığı iletişim sayfanızın göz önünde olması veya canlı destek hattınızın olması ziyaretçinize güven verecek ve satın alma sürecini hızlandırır.
5) Sitenin Performans Sorunları
Kissmetrics’e göre ziyaretçilerin %47’si web sitelerinin 2 saniyeden daha kısa bir süre içerisinden yüklenmesini bekliyor ve yüklenmeyen web sitelerini hızlı bir şekilde terk ediyor. Bu nedenle web sitenizi yüklenme hızına, sayfalar arası geçişlere çok dikkat etmeniz gerekir.
Ayrıca ürünleri sepete ekleme ve satın alma işlemleri sırasında yaşanacak hatalar ziyaretçilerinizin satın alma yapmadan sitenizi terk etmesine yol açar.
6) Ürün Açıklamalarının ve Fotoğraflarının Yetersizliği
7) Mobil Uyumlu Olmama
8) Dikkat Dağıtma
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ziyaretçilere alakasız pop-uplar çıkartmak veya alakasız ürün önerilerinde bulunmak ziyaretçinizin dikkatini dağıtacak ve ziyaretçinizin satın alma işlemini gerçekleştirmeden sitenizi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle yapacağınız çalışmalarda doğru anda doğru pop-up’ı çıkartmak ve doğru ürün önerilerinden bulunmak büyük önem taşır.
9) Satın Alma Niyeti Olmayan Ziyaretçi
Bazı ziyaretçileriniz satın alma niyeti olmadan sadece bir ürüne bakmak, o ürünü incelemek için web sitenizi ziyaret edebilir. Ama bu tarz ziyaretçilerinize yapacağınız özel fırsatlar ile o anda satın alma işlemini gerçekleştirmesini sağlayabilirsiniz. Ya da o ziyaretçiyi yeniden pazarlama listesine alarak onun için doğru bir kampanya ile dağa sonra satın alma yapmasını sağlayabilirsiniz.